• چرا هنگام استفاده از رمز ارزها به VPN نیاز دارید

    چرا هنگام استفاده از رمز ارزها به VPN نیاز دارید

    ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین اینترنت رایگان را ترویج می دهند. اینترنتی در مقیاس جهانی  که در آن افراد می توانند بدون مرزبندی های سنتی با یکدیگر تعامل داشته باشند. 

    آیا این شبیه به شعار وب است؟ شاید به این دلیل که همیشه این هدف اصلی اینترنت بوده است. قبل از اینکه قوانین توسط دولت ها و غول های فناوری بازنویسی شود، اینترنت بدون مرز بود.

    به هر حال، اینترنتی که ما به آن عادت کرده‌ایم محدود به تعداد انگشت شماری وب‌سایت است که در واقع برای نیازهای ما بیش از اندازه کافی است. اگر دسترسی به رسانه‌ها یا سرویس‌هایی مانند Google را از دست بدهیم، اوضاع فرق می‌کند. 

    با این حال، وقتی صحبت از 96٪ از محتوای باقیمانده وب می شود، داستان متفاوت است. بخش بزرگی از اینترنت با سانسور مرتبط است و ارزهای دیجیتال از این قاعده مستثنی نیستند.

    هیچ کس نمی تواند منکر این واقعیت شود که تعداد پرونده های جرایم سایبری افزایش قابل توجهی داشته است و به همین دلیل است که خرید VPN برای دستگاه های ما ضروری است.

     مانند سایر اشکال سانسور اینترنت، محدودیت های جغرافیایی را می توان دور زد. هنگامی که از محدود کرد سایت های اینترنتی مبتنی بر آدرس IP یا Geo-blocking استفاده می شود، از VPN و سرویس های ناشناس می توان برای دور زدن این محدودیت ها استفاده کرد.

    Geo-blocking چگونه کار می کند

    هر دستگاهی که به اینترنت دسترسی دارد یک آدرس IP منحصر به فرد (مخفف آدرس پروتکل اینترنت) دارد. بر اساس آدرس IP، ارائه دهنده خدمات اینترنت هویت واقعی، وب سایت های بازدید شده و همچنین موقعیت جغرافیایی شما را تشخیص می دهد.

     مثلا  شما با یک لپ تاپ در کوله پشتی خود در سراسر اروپا سفر می کنید. اگر در آلمان هستید، نمی توانید به سایت هایی که فقط در آمریکا در دسترس هستند دسترسی داشته باشید زیرا هتل شما دارای آدرس IP آلمانی است. و به همین ترتیب فقط می توانید به محتوای اینترنتی موجود در همان محل دسترسی داشته باشید.

    در حالی که هدف از مسدود کردن جغرافیایی، ارائه محتوا به کاربران کشورهای خاص است، به نظر می‌رسد محدودیت‌های جغرافیایی با خدمات بلاک چین و فلسفه آن‌ها در تضاد است. به عنوان مثال صرافی بایننس دسترسی کاربران از کشورهایی مثل ایران و آمریکا را مسدود کرده است و به کاربران این کشورها خدمات ارائه نمی کند. 

    لیست کشورهای تحریم شده در صرافی بایننس

    در واقعیت، بسیاری از کاربران همچنان می توانند با استفاده از VPN به محتوای دارای محدودیت جغرافیایی دسترسی داشته باشند. کلیدی ترین ویژگی VPN برای کاربران رمز ارزها حفظ حریم خصوصی است. تصور کنید که می‌توانید هر بار تحت یک IP متفاوت به اینترنت متصل شوید و به طور موثر هویت و ترافیک خود را پنهان کنید.

    چگونه VPN می تواند geo-blocking دور بزند 

    VPN با تغییر مسیر ترافیک اینترنت شما از طریق یک سرور راه دور ایمن با استفاده از یک تونل رمزگذاری شده آدرس IP شما را پنهان می کند. به این ترتیب به نظر می رسد که از کشور دیگری به سایت مورد نظر متصل شده اید و در واقع کاربر آن کشور هستید.

    می توانید به هر سایتی که در کشور شما در دسترس نیست دسترسی داشته باشید. VPN همچنین IP شما را جعل می‌کند و ارائه‌دهنده خدمات اینترنت شما نمی‌تواند مقصد نهایی ترافیک شما را شناسایی کند که منجر به تجربه آنلاین خصوصی و ایمن خواهد شد.

    به این ترتیب برای دسترسی به صرافی های ارز دیجیتال مانند بایننس محدودیتی نخواهید داشت. همچنین رمزگذاری ترافیک اینترنت شما باعث ایمن ماند تراکنش های شما خواهد بود. علاوه بر این مرتبط کردن تراکنش با IP شما غیر ممکن خواهد شد.

    چگونه بهترین VPN را برای ارزهای دیجیتال انتخاب کنیم؟

    اگر قبلاً تجربه ای در انتخاب VPN ندارید، با در نظر گرفتن این موارد می تواند VPN مناسب برای دسترسی به صرافی ها و دور زدن محدودیت ها را انتخاب کنید:

    IP ثابت

    دسترسی پی در پی به صرافی با IP های متفاوت می تواند باعث مسدود شدن حساب کاربری و دارایی شما نزد صرافی شود. خرید vpn با ip ثابت شما را از ریسک تغییر IP در هر بار ورود به صرافی محافظت می کند.

    پروتکل های رمزگذاری

    علاوه بر تغییر IP در هنگام استفاده از صرافی ها و رمز ارزها نیاز دارید تا دیتای خود را رمزگذاری کنید تا در صورت دسترسی توسط افراد دیگر این داده ها غیر قابل استفاده باشند. پروتکل های رمزگذاری VPN باعث می شوند حتی اگر داده های شما در دسترس افراد دیگر قرار بگیرد، این داده ها برای آنها غیر قابل استفاده باشند.

    قابل استفاده در دستگاه های مختلف

    طبیعتا شما در موقعیت های مختلف نیاز دارید از طریق گوشی یا کامپیوتر وارد صرافی شوید. ارائه دهنده VPN باید اپلیکیشنی برای تمام دستگاه ها ارائه دهد.

    پشتیبانی از پروتکل های مختلف

    از آنجا که هنگام کار با رمز ارزها و صرافی ها امنیت اولویت اصلی کاربران است، استفاده از پروتکل های قدیمی و نا امن مثل PPTP میتواند سرمایه شما را به خطر بیندازد. برای کار با رمز ارزها توصیه می شود از پروتکل های ایمن مانند OpenVPN یا WireGuard استفاده کنید. این پروتکل ها تعادل مناسبی از سرعت و ایمنی هستند.

    نتیجه گیری

    برخلاف شعار غیرمتمرکز بودن رمز ارزها، محدودیت های اعمال شده توسط قانون گذاران کشورهای مختلف باعث شده است که این تکنولوژی چندان غیر متمرکز نباشد.

    محدودیت های ایجاد شده برای کاربران بعضی از کشورها باعث شده که دسترسی به این صرافی ها برای بعضی از کاربران ممکن نباشد.

    ولی با خرید VPN و تغییر IP به کشوری دیگر به راحتی میتوان این محدودیت ها رو دور زد و در دنیای رمز رازها ایمن ماند.


    Tags Tags: , , , , ,